lördag 25 april 2009

Herr Omar och homofobin

Föga förvånande har Mohamed Omar avstått från att kommentera mitt tidigare inlägg om den betydelse homoerotiska perspektiv och erfarenheter skulle kunna ha för visionen om en manlig, radikalkonservativ och, i ordets mest idealiska mening, militant islamism.

Jag noterar att mina egna kommentarer till Mohamed Omars dialog med Oskorei nu också raderats från Omars blogg. Detta är i sanning beklagligt och beslutet att använda sig av detta slags censur kan knappast förstås som annat än ett utslag av småborgerlig homofobi.

Vad ska vi då kalla Omars hållning? Salongsislamism, kanske?

På den här bloggen, däremot, räds vi inte de djäva perspektiven och tankens klarhet. Debatten fortsätter.

Avanti!

8 kommentarer:

  1. Va´har du blivit censuerad? Det har jag blivit på Calvacaredetigres blogg också. Jag har inte fått igenom en kommentar som jag skrev om islam och Muhammed. Det är ju många muslimer som går omkring i jalla-bralla för dom vet ju inte i vilket anus Muhammed ska födas ur. För det kan ju inte ske på naturlig väg eftersom en kvinnas är så låg och dålig. Huvaligen!
    Så jag frågade om han tänkte gå omkring i en rymligt jalla-bralla nu. För tänk om han är den utvalde. Världen är knäpp! Vad vi behöver är mindre religion.

    SvaraRadera
  2. Ja du Helena Palena, nog är världen knäpp alltid. Tur att det finns ljus i bloggmörkret. Men de är inte många...

    SvaraRadera
  3. Två gamla stollar som inte vet när de ska vara tysta. En bög och en kärring

    SvaraRadera
  4. Och en anonym. Som är blind, döv och impotent. Dessvärre inte stum.

    SvaraRadera
  5. Kärring är ett fint epitet! Det betyder Kära Inga! Ha,ha,ha...

    Jasså är Kurt bög? Då är han väl synnerligen inne då...

    SvaraRadera
  6. Och det börjar göra ont nu.

    SvaraRadera
  7. Tack Per,
    De orden värmde. Det är genom smärta vi växer.

    SvaraRadera